Prima reacţie a mea când am văzut colecţia pentru toamna 2013 semnată Dolce & Gabbana a fost: “Uau!” urmată de “Dumnezeule mare!”. Am fost şi uimită, dar şi îngrozită în acelaşi timp. Am tăcut şi m-am uitat pe style.com la toată colecţia. M-am uitat şi la videoclip, ca să văd că modelele (majoritatea din ele agnostice, cel mult spirituale, dar asta nu contează) erau mândre că îl aşezate şi nişte crucifixe imense de inspiraţie ortodoxă.

Iisus

Apoi, am căutat pe Internet reacţii. Şi am găsit, evident. Biserica Ortodoxă consideră că această “iconografie bizantină printată pe rochii este o blasfemie”. Ce spun Domenico Dolce și Stefano Gabbana? Că această colecţie reprezintă “A Tribute to Sicily’s Street Festivals”. Înţelegeţi ideea. Dar, oare, scopul scuză mijloacele…? Nu prea cred, fiindcă nu contează numele casei, ci reputaţia ei.

Altfel spus, cred că de data aceasta cei de la D&G au cam dat-o în bară; munca lor va fi şi răsplătită, dar şi criticată. Îmi place arta, o ador! Şi o să mă rog să nu văd fashionistele cu tricouri sau rochii cu aceste persoanje sfinte. Sau să meargă de Paşti la Biserică îmbrăcate astfel, mai ales în satele de la noi din ţară.Imparateasa Teodora

Chiar azi am citit în Istoria Artei ca romanii (nu românii) nu se puteau opri din a crea clădiri mari, statui opulente sau monumente înalte. Totul se baza pe grandoare şi lipsa de măsură. Se pare că astăzi în Italia lucrurile stau cam la fel. Nu că aş avea ceva cu moda italiană, unele case de modă ştiu ce fac şi o fac chiar bine.

Monreale

În final, dacă ar fi să aleg între colecţia Dolce & Gabbana toamnă 2013 şi o altă colecţie la fel de controversată, cred că aş alege colecţia Haute Couture din 2004, semnată John Galliano pentru Dior. Şi asta nu pentru că prefer Dior. Ci pentru că Galliano a ştiut cum să dispună toate elementele unei civilizaţii antice, fără a crea ceva neortodox.

3 gânduri despre “Dolce & Gabbana, Fall Winter 2014

  1. Salut Alexandra,
    Comentariul meu nu vreau să sune asemenea unui atac sau o replică răutăcioasă, însă chiar trebuie să îți deschizi orizonturile mult mai bine și să te documentezi mai amănunțit despre anumite concepte transpuse într-o colecție și mai apoi lansate ca fiind trend.
    Era absolut predictibilă această colecție din partea celor doi și mie cel puțin nu mi se pare că ar fii blasfemie, ba din contră este o trimitere directă către unele lucrări de artă în care paradoxal apar niște personaje pe care oamenii din cultul ortodox îi consideră sfinți.
    Pe de altă parte mi se pare puțin deplasată asocierea dintre Dior și D&G, mai ales în contextul construit de tine (vorbind de două colecții total diferite, la un interval de timp atât de mare), era mai sănătos să faci o comparație între D&G și alt brand care încearcă să seteze cam aceleași tendințe cu casa italiană. Sper să înțelegi esența.
    O seară frumoasă,
    Angelo S.
    http://www.stylecorner.ro

    Apreciază

    1. Stiu ce zici. Am vazut toate review-urile acestei colectii unde s-a specificat clar ca cei doi au folosit elemente tipice perioadei bizantine (mozaicul, culorile specifice, etc). Am inteles ca s-au inspirat din interiorul catedralelor siciliene. Dar ce rost ar mai fi avut sa repet si eu aceleasi lucruri…?
      Nu ma intelege gresit. Nu sunt profesionista, dar cred ca ma pricep destul de bine la arta si istoria ei.
      Cat despre comparatie, eu m-am referit strict la perioadele la care s-au raportat designerii (Bizantul si Egiptul Antic), fiindca sunt pe aproape.

      Sper ca ai inteles care era scopul meu.

      Ale R.

      Apreciază

Donnez moi votre avis:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s