Pornind de la câteva bloguri de specialitate, am ales să fac o analiză asupra blogurilor de modă/lifestyle/beauty. În mare parte, după cum sesiza şi Maurice Munteanu în blogul sau de pe site-ul elle.ro, “toată lumea care se ‘preocupă’ de online nu face altceva decât să preia informaţii”. Complet adevărat, fiindcă majoritatea blogurilor prezintă tendinţe, colecţii, lansări care au fost prezentate de n bloguri/site-uri de modă. Atunci, stau şi mă întreb: care e noul? “Zero conținut. Zero informație. Zero scriitură”, după cum spunea fashion editorialistul revistei Elle.

          Tot pe blogul lui Maurice Munteanu am găsit un articol la fel de interesant, despre o domnişoară care vrea să scrie la o revistă de modă (blogger, de altfel) şi nu ştie cum să se facă remarcată, decât prin prostie şi incultură. Domnul M. Munteanu punctează câteva chestiuni extrem de importante în ceea ce privesc atât blogurile de modă şi cât dorinţa arzătoare a domnişoarelor de a deveni stiliste.

          O să le transpun aici, fiindcă mi se pare importantă părerea specialistului:

          1. Blogurile de modă nu ar trebui să prezinte fotografii postate cu o “frecvență amețitoare”, în detrimentul calităţii lor. Evident, prin aceste fotografii deţinătoarea/-ul de blog doreşte să arate “specializarea” sa în styling. Însă, dacă nu puteţi renunţa la pasiunea pentru “styling”, trebuie să ştiţi măcar lucrurile de bază: culoare, formă, linie, stilurivestimentare. De fapt, cred că aceste lucruri ar trebui să le ştie orice persoană, blogger sau neblogger. De asemenea, tiparul narcisiac trebuie eliminat din start – asta dacă dorim să vorbim despre un blog dedicat modei;

          2. Blogurile de modă vero nu conţin informaţii recliclate de pe alte bloguri/site-uri de modă. Cu atât mai mult dacă vorbim despre traducerea articolelor şi însuşirea lor pe blogul personal. Sursa trebuie precizată mereu, dacă preiei din alte locuri informaţiie ce nu îţi aparţin;

          3. Trebuie ca autorul să cunoască tehnicile discursului, pentru a şti cum să se adreseze publicului ţintă;

          4. Dacă te pricepi extrem de bine la chestiuni de genul “mix & match”, nu înseamnă că ai aptitudini de stilistă sau că poţi fi stilistă (sau modistă, în unele cazuri);

          5. Aş mai trece eu la punctul 5, folosirea conceptelor şi expresiilor este strict interzisă persoanelor care nu cunosc sensul şi însemnătatea lor (şi care nu deţin în casă un DEX şi un DOOM, opţional). Şi vă rog, nu mai pociţi numele caselor de modă, măcar în scris. Roxana Voloşeniuc, redactor şef pentru Elle România, scria pe blogul personal: “Să înţeleg că azi, valoarea, consta doar în câte click-uri ai? Nu vi se pare trist?” Mi se pare trist şi cred că nu doar eu sunt îngrijorată de acest lucru. Există multe bloguri care nu sunt cunoscute fiindcă nu se promovează pe sine ca produs, ci promovează idei, alţi oameni, lucruri realmente interesante. În schimb, blogurile care conţin mai mult de 10 imagini per postare sunt în top mereu, fie că vorbim de bloguri locale, naţionale sau internaţionale.

          Tot R. Voloşeniuc mai puncta anumite aspecte din lumea online-ului ce devin îngrijorătoare odată cu trecerea timpului:

          1. Abilitatea de a-ţi construi o comunitate mare în domeniul online se bazează de multe ori pe şmecherii şi trick-uri. Dar aşa poţi deveni o “voce importanta”, cum spunea autoarea.

          2. “Dacă singurele tale abilităţi sunt doar cele legate de promovarea personală pe online” devii periculos. Foarte periculos, fiindcă toate puştoaicele din generaţia Lala Band te vor lua drept idol. Ceea ce convine autorului unui “blog de modă”, nu? Dar mulţi autori de bloguri îşi ascund adevăratele intenţii sub numele de “blog personal”. Inteligent, dar nu, fiindcă nu toată lumea are 14 ani.

          3. Rapiditatea cu care se publică ştiri din domeniile de beauty, de lux, fashion sau altele este covârşitoare.

          Mă întreb, de multe ori,  dacă să mai public o ştire care a fost publicată de încă 10 bloguri/site-uri de profil. Şi de multe ori nu public, fiindcă mi se pare aberant să fac şi eu acelaşi lucru. În final, cred că toată lumea încearcă să îşi facă auzit cuvântul. Contează doar mijloacele. Fie alegi calea cea grea – fermă, cinstită şi de multe ori anevoioasă, fie alegi calea uşoară – plină de şiretenie, falsitate şi artificialitate. Şi de ipocrizie, de multe ori, “honey”.

When style is beyond us

Cu tristeţe,

Mademoiselle Critique

          Sursa foto: Getty Images

10 gânduri despre “„Când o să fiu mare, mă fac modistă şi stilistă!”

Donnez moi votre avis:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s