M-am pornit cam greu să încep a scrie despre colecţia haute couture Dior, toamnă-iarnă 2013-2014. De ce?

  1. Nu cred că pot fi în totalitate obiectivă când vorbesc/scriu despre Dior;
  2. Au existat numeroase comentarii negative despre această colecţie a lui Raf Simons (am văzut pe facebook-ul Dior câteva zeci);
  3. Nu sunt expertă în domeniu (ca şi Ovidiu, care a terminat design vestimentar – el este un expert în domeniu), deşi încerc să mă documentez cât mai bine în ceea ce priveşte istoria costumului, a conceptelor, a tehnicilor folosite în conceperea colecţiilor, a materialelor, culorilor s.a.m.d.

Prin urmare, vă rog, criticilor specializaţi, nu îmi daţi în cap dacă greşesc sau dacă nu sunt obiectivă în totalitate.

Dacă vorbim despre colaborarea designerului Raf Simons cu Dior, un lucru este clar şi vădit vizibil: designerul a încercat să insufle un aer minimalist belgian colecţiilor casei Dior. Multă lumea nu a primit cu braţele deschise această schimbare, având în vedere că toată lumea a fost obişnuită în perioada 1996 – 2011 cu aerul flamboiant tipic à la John Galliano.

Raf Simons declara că “Dacă nu adaptăm nevoile femeilor din societatea actuală, haute couture-ul ar putea dispărea”. Nimic mai adevărat în spusele lui, însă trebuie să analizăm modul în care a ales el să adapteze în această colecţie cerinţele clientelor Dior.

După cum puteţi observa, colecţia haute couture Dior are un aer extrem de minimalist, ţinutele conţinând numeroase asimetrii, în special dacă vorbim despre rochiile acestei colecţii.

asimetrii 1

asimetrii 2

Prezenţa elementelor grafice este o altă particularitate a colecţiei,  fiindcă aceasta este dominată de colored stripes, motive florale sau carouri inedite.motive florale

Carouri

În ceea ce priveşte cromatica acestei colecţii, putem observa cu lejeritate că nuanţele de albastru, negru şi gri predomină, la care se mai adăugă accentele de verde, roz pal, oranj şi roşu.

Albastru

Black dresses

Toate aceste elemente enumerate mai sus au creat o colecţie în care am regăsit elementele ale New Dior îmbinate cu acele caracteristici semnificative pentru Old Dior.

Detalii 1
Detalii ale colectiei

Acum mai rămâne o singură întrebare: a reuşit Raf Simons să recreeze elementele tipice Dior adaptate la societatea actuală şi la cerinţele clientelor brandului sau nu…?

Sursa imagini: style.com

2 gânduri despre “Dior haute couture, toamnã-iarnã 2013-2014

  1. “Dacă nu adaptăm nevoile femeilor din societatea actuală, haute couture-ul ar putea dispărea” – sunt de parere ca vorbele sale au legatura cu ceea ce a prezentat pe runway.
    Show-ul a fost intradevar grozav de diferit fata de „aerul flamboiant tipic à la John Galliano” cu care eram obisnuiti.
    Nu consider acest lucru o dovada de slabiciune sau „incompetenta” cum des mi-a fost dat sa aud. In schimb, sesizez un echilibru nemaipomenit intre personalitatea designerului si cerintele casei de moda Dior.
    Personal, imbratisez aceasta schimbare!

    Apreciază

Donnez moi votre avis:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s