Cred că orice fashionistă a auzit că numele (complet) de Yves Saint Laurent nu mai există. Începând cu numirea designerului Hedi Slimane ca director creativ al casei (luna februarie a anului 2012), lucrurile au luat o întorsătură cel puţin ciudată, ar spune unii criticii. 

            Dar cine este acest Hedi Slimane…? Dacă vom face o analiză a  evenimentelor cu adevărat importante, istoria ne spune că Slimane a fost director creativ al liniei masculine a casei de modă Dior, Dior Homme (din 2000 până în 2007).  Lucru mare, veţi spune. Însă asta nu este tot. Înainte de Dior a fost Yves Saint Laurent. Pierre Bergé (cofondatorul casei de modă YSL şi partenerul lui Yves) l-a numit director creativ al liniilor masculine YSL, pentru ca mai apoi să devină director artistic la aceeaşi casă de modă (în 1996).

Revenim din nou în viitor şi aflăm că în 2012, casa Yves Saint Laurent l-a demis pe Stefano Pilati din funcţie şi l-au numit pe Hedi Slimane director creativ al casei de modă. Toate acestea pentru ca proaspătul designer să mute binecunoscutul atelier de creaţie al casei YSL de pe 5 avenue Marceau 75116 Paris în Los Angeles. Nu v-aţi fi aşteptat la asta, nu? Nici eu.

Stânga: Safari YSL 2013. Dreapta: Safari YSL 1968.
Stânga: Safari YSL 2013. Dreapta: Safari YSL 1968.

 

            Recent, Monsieur Hedi Slimane (or should I call him Mister Slimane?) a „tăiatYves-ul din Yves Saint Laurent. Rezultatul? Saint Laurent Paris. Ce spun specialiştii?

  • Unii spun că designerul doreşte să „îşi impună ego-ul în casa de modă” (Patricia Romatet).
  • Alţii spun că YSL (oh, pardonne-moi, SL pour SLimane) acesta doreşte să aducă un aer fresh casei de modă (Şi se pare că a reuşit, colecţia pentru această vară s-a vândut. Deci, economic vorbind, nu a fost un eşec).
  • Mutarea atelierului reprezintă o strategie extrem de bună pentru casa de modă, având în vedere ca LA-ul este inima cinematografiei, global vorbind (deci, tot mai multe vedete/actriţe vor dori să intre în showroom-ul YSL pentru a proba hainele casei de modă franţuzeşti), cum spune şi Bronwzn Cosgrave, istoric de modă.
  • Alţii, încearcă să îi găsească lui Slimane o scuză, oferind argumente istorice: Când Yves Saint Laurent şi-a lansat colecţia pret-a-porter, aceasta s-a intitulat Saint Laurent Rive Gauche, deci, rebranding-ul ar avea sens în această situaţie”, după cum spunea Imran Ahmed, editorul Business of Fashion.
Saint Laurent Rive Gauche
Saint Laurent, Rive de Gauche

            Acum mă întreb ce argumente a invocat Hedi Slimane în faţa lui Pierre Bergé când a vrut să schimbe numele casei. Mă mai întreb: ce a gândit el, în sinea lui, când a vrut să facă aceasta mare schimbare pentru casa de modă care îl găzduieşte şi care crede în ideile sale inovatoare? Sau este o strategie de marketing pusă la cale? Nimeni nu ştie. Doar timpul va răspunde la întrebările noastre. Iar lucrul acesta va fi reflectat în colecţiile lui Slimane. 

           

Mă aştept ca YSL (da, o să continui să numesc casa astfel, din respect pentru Yves şi pentru moşternirea lăsată modei franţuzeşti) să lanseze colecţii pentru mass market-uri. Mă aştept să văd tot mai multe tinere purtând extrem de nonşalant pălăriile negre cu boruri largi, fără a şti de fapt istoria lor. Mă aştept să văd la fiecare cămaşă albă o eşarfă neagră înnodată la gât. Toate acestea sunt acte de snobism, iar, după cum spunea şi Yves Henri Donat Dave Mathieu-Saint-Laurent: Nu trebuie să confundăm eleganța cu snobismul”. Am încheiat cu asta aici.

            Alexandra,

            A (YS)L lover.

Donnez moi votre avis:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s