Acest articol a fost trimis pentru numărul din noiembrie 2011:

      În luna noiembrie, revista a căpătat un aer spiritual, lucru ce m-a încântat. „Călătorie în copilăria omenirii”, „Efect de sinceritate”(mi-a plăcut mult interviul cu Mircea Cărtărescu, e un scriitor contemporan iubit de mine şi aş vrea să faceţi mai multe interviuri cu scriitori, chiar am reuşi să le facem cunoscute operele, îi vom putea face cunoscuţi publicului român), „Panarame! Înainte, marş!”, „Viaţa mea se termină la tine”… toate aceste articole au avut ceva special: au prins suflet.

      Cu toate acestea, m-am oprit asupra aricolului despre Donatella Versace şi colaborarea ei cu H&M. Citind ceea ce spunea dânsa, vorbea despre opulenţã şi extravaganţă. Aceste două lucruri mi-au dat de gândit: în ce măsură suntem noi extravaganţi cu bun simţ…?

      Extravaganţa e o problemă de atitudine, în primul rând. Poţi îmbrăca o ţinută extravagantã şi să nu ai acel aer diferit, neordinar. Nu vreau să mă apuc să înşir artişti pop-icon, fiindcă exemplele ar fi multe; ştiu doar că fiecare pop-icon a influenţat moda într-un fel sau altul. Nu îmi place să văd oameni care îmbracã ţinutele vedetei X sau oameni care cumpără o haină doar pentru că artistul Y a purtat o anumită marcã. Mi se pare snobism pur.

      Snobismul se manifestă peste tot: în limbaj, în literatură, în muzică, în comportament, dar mai ales în modă. În modă, snobii sunt cool şi fresh. Ne place tuturor tot ceea ce este nou şi tot ce e la modă. Lucrurile vechi ne displac; privim cu scepticism vechea modă şi nu suntem în stare să adoptăm o ţinută vintage, de frica faptului că nu vom fi în trend.

      Ne e frică mereu de ce vor spune, ce vor crede ceilalţi (snobii, desigur), însă nu ne gândim, că poate am putea fi apreciaţi pentru originalitatea noastră. Nu, contează doar cool-nesul şi fresh-nesul. Nu tot ceea ce e nou e neapărat bun. Poate că acel lucru e inovator, dar oare se aplică şi în cazul nostru…? Ni se potriveşte extravaganţa secolului XXI nouă…? De multe ori riscăm să spunem „da”, însă ce nu ştim noi, de fapt, este că imitând şi copiind anumite vedete, nu devenim deloc mai cool sau fresh- Şi adaptez o vorbă cunoscută în jurnalism: Keep it simple, classy!

Agyness Deyn ELLE noiembrie 2011
Agyness Deyn pe coperta revistei Elle România, noiembrie 2011

Donnez moi votre avis:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s